• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
یکشنبه 30 آبان 1400
کد مطلب : 146077
+
-

با مردم/  ساخت‌وساز غیراصولی در کوچه فدک گرمدره

یک مجتمع 35واحدی 9طبقه در کوچه فدک، خیابان ایرانمهر در گرمدره ساخته شده که بسیار ناایمن است و هر آن ممکن است اتفاقی وحشتناک جان بیش از 100نفر سکنه آن را به خطر بیندازد. زیر حیاط این مجتمع 240متر فضای خالی وجود دارد که انباری‌ها به آن راه دارند ولی سکنه به آن دسترسی ندارند و اصلا نمی‌دانیم سازنده چه استفاده‌ای از آن می‌کند. اگر زلزله‌ای بیاید ساختمان به سمت حیاط سقوط کرده و فاجعه می‌شود. از سوی دیگر این 35واحد تنها یک آسانسور دارند و زیر آسانسور هم آب نشست کرده که این فاجعه‌ای دیگر است. آتش‌نشانی عنوان می‌کند ما نمی‌توانیم اقدامی کنیم مگر حادثه‌ای رخ دهد و شهرداری هم تاکنون واکنشی به ساخت این ساختمان پرخطر نشان نداده است. از مسئولان تقاضا داریم به نمایندگی از 35خانوار سری به بلوار امیرآباد، خیابان معراج، خیابان ایرانمهر، کوچه فدک، ساختمان کوه نور بزنند قبل از این حادثه‌ای جبران‌ناپذیر رخ دهد.
اهالی ساختمان پلاک 6از گرمدره

  انتخاب وزیر آموزش و پرورش عجله‌ای نباشد
هر چند که از آغاز فعالیت دولت مدتی گذشته و وزیر آموزش و پرورش پستی بسیار کلیدی و مهم است و تا اینجای کار هم نباید انتخاب وزیر چنین وزارتخانه‌ای به تعویق می‌افتاد اما باز هم در مهلت یک هفته‌ای برای انتخاب وزیر نباید عجله و فشاری در کار باشد چرا که سرنوشت‌سازترین وزارتخانه کشور همین آموزش و وپرورش است که باید اصلح‌ترین  فرد وبا طمأنیه برای تصدی مسئولیت آن انتخاب شود.
نوح علی عسکرآبادی از تهران

  خشک شدن زاینده‌رود نتیجه روش‌های اشتباه است
خشک شدن زاینده نتیجه سیاست‌های نادرست دهه‌های قبل است. زیرا کشاورزی با امکانات پیشرفته امروزی نباید نیازمند این تعداد نیرو و نیز این میزان آب باشد. شاید عده‌ای بگویند پس کشاورزان چه کنند. اگر کشاورزی پیشرفته و روش‌های آبیاری اصولی باشد با یک‌سوم این تعداد آدم می‌توان کشاورزی کرد، کمبود آب کمتر پیش می‌آید و برای بیکاران هم از طریق ظرفیت‌های ناب گردشگری استان و منطقه مرکزی کشور می‌توان اشتغال ایجاد کرد. تا هم کشاورزی پررونق و به صرفه باشد و هم گردشگری توسعه یابد.
کهن‌زاد از اصفهان

  چند نرخی بودن مرغ در قم 
مرغ منجمد در قم هست اما مرغ غیرمنجمد کم است و کیلویی 38هزار تومان به فروش می‌رسد. چگونه می‌شود که مسئولان نرخ مرغ منجمد را 20 هزارتومان و مرغ تازه را 31هزار تومان عنوان می‌کنند ولی در قم مرغ به این قیمت‌ها پیدا نمی‌شود؟ همه فروشندگان هم می‌گویند مرغ نرخ دولتی تمام شد و مرغی که اکنون داریم نرخ آزاد است آیا می‌خواهند مرغ مثل نان چند نرخی شود. قطعا اگر نظارت به‌طور مستمر صورت گیرد وضعیت بازار اینگونه نمی‌شود.
ملاقادری از قم 

  ساخت ادامه بزرگراه یادگار امام چه شد؟
قرار بود بزرگراه یادگار امام تا سه‌راه آذری ادامه یابد ولی به‌رغم تملک خانه‌ها و مسیرهای تعیین شده، احداث این بزرگراه تا پادگان جی بیشتر پیش نرفت و باقی مسیر به حال خود رها شد که هم‌اکنون به‌صورت مخروبه‌هایی باقی‌است و حدود 2دهه است که به این وضع باقی‌مانده درحالی‌که اگر باقی مسیر احداث شود قطعا از ترافیک همیشه قفل منطقه کاسته می‌شود و مخروبه‌ها نیز تبدیل به بزرگراه می‌شوند و دیگر محل تجمع اراذل و اوباش و معتادان نخواهند بود.
عباسی از آذری تهران 

  قطع تلفن به‌خاطر رقمی ناچیز فقط نشان بی‌برنامگی است
قطع تلفن‌ها به‌خاطر رقم‌های تا 20هزار تومان بسیار کج‌سلیقگی و کم‌مهری است در شرایطی که بسیاری از مشترکان متوجه آمدن قبض نیستند یا نرم‌افزارهای بررسی این موضوع را ندارند، توقع می‌رود شرکت مخابرات با هماهنگی بانک‌ها برنامه‌ای داشته باشند که رقم تلفن‌ها پرداخت شود و این موضوع برای همیشه حل و فصل شود.
فواد کاسب از سنندج

   10لیتر بنزین را به کارت‌های سوخت واریز نکنند
مسئولین وزارت نفت اعلام کردند که برای جبران مشکلی که برای کارت‌های سوخت به‌وجود آمده بود‌ ماه آینده 10لیتر بنزین به کارت مالکین خودروها واریز می‌کنند. من به‌عنوان یک شهروند درخواست دارم که این کار انجام نشود چرا که این میزان و مبلغ، دردی از مردم دوا نمی‌کند اما هزینه سنگینی برای دولت در پی دارد.
باده نوش از تهران

  حقابه شهرستان هندیجان را بدهند
حقابه شهرستان هندیجان که شامل آب شرب و کشاورزی است با منت به شهر می‌رسد و استمرار ندارد درحالی‌که بدیهی است این شهر نیز مانند هر شهری نیازمند آب است تا حیات در آن جاری باشد. با خشکسالی این وضع بدتر شده و سهمیه سد کوثر هم به شهرستان نمی‌رسد. اما مهم‌تر از همه اینها حقابه رودخانه زهره است که اکنون خالی از آب است و متأسفانه سهم مردم شهرستان در آن دیده نشده و رهاسازی آب در آن صورت نمی‌گیرد که این موضوع کشاورزی منطقه را به نابودی کشانده و شهروندان را نگران کرده است.
محمدی از هندیجان

  ادامه منع تردد شبانه منصفانه نیست
درحالی‌که مدارس کم و بیش دایرند و دانشجویان به دانشگاه می‌روند و فعالیت‌های فرهنگی آغاز شده و مثلا در پارک آب و آتش تهران تا ساعت 11شب برنامه فرهنگی اجرا می‌شود چرا منع تردد شبانه را حذف نمی‌کنند؟
رسولیان از تهران 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید